Elkezdünk egy cikksorozatot arról, hogy miként is kell összerakni egy ilyen kis méregzsákot. A cikkek a teljesen kezdőknek szólnak, akik a témában otthon vannak, azoknak nyilván semmi újdonságot nem hoz majd, így erre kár is időt fecsérelniük. Ha te már építettél magadnak gépet, akkor ne is olvass tovább, menj inkább gyakorolni, repülni!
Miért te építsd meg a géped?
Tapasztalataim alapján nagyon sokan vannak akik szeretnének repülni, akár versenyezni is, de fogalmuk nincs arról, hogyan álljanak hozzá ehhez az egészhez. Ilyenkor történik meg az, hogy akár valamelyik fórumon, vagy éppen apróhirdetési oldalon, esetleg boltban vásárolnak maguknak egy "drónt" és rövid úton rommá törik.
Ez kikerülhetetlen, elkerülhetetlen. Aki azt hiszi, hogy ez a dolog úgy működik, hogy megveszi, repül és minden jó és szép lesz, azt ki kell ábrándítsam: ez egy olyan felnőtt játék, ahol a játékidő minimum felét a szerelés viszi el.
Felmerülhet a kérdés, hogy érdemes-e ezzel foglalkozni, hiszen a fórumokon, apró oldalakon sokan árulnak némi haszonnal 250-es versenygépeket és hát az a 10-20 ezres amit keresnek rajta, sokkal kevesebb, mint amennyi időt az egyszeri, halandó ember eltölt azzal, hogy megépítse a saját gépét.
Ez kikerülhetetlen, elkerülhetetlen. Aki azt hiszi, hogy ez a dolog úgy működik, hogy megveszi, repül és minden jó és szép lesz, azt ki kell ábrándítsam: ez egy olyan felnőtt játék, ahol a játékidő minimum felét a szerelés viszi el.
Felmerülhet a kérdés, hogy érdemes-e ezzel foglalkozni, hiszen a fórumokon, apró oldalakon sokan árulnak némi haszonnal 250-es versenygépeket és hát az a 10-20 ezres amit keresnek rajta, sokkal kevesebb, mint amennyi időt az egyszeri, halandó ember eltölt azzal, hogy megépítse a saját gépét.
Itt van néhány érv amellett, hogy miért jó olyan gépet vásárolni ami már készen van, amit más összerakott:
1, Már készen van. Mert ugye minden azonnal kell.
2, Aki építette, valószínűleg tudja, hogy hol a legolcsóbb az alkatrész, így a végén lehet, hogy olcsóbb a vétel, mintha te építenéd.
3, Mert ő már kitapasztalta, hogy milyen alkatrészeket érdemes megvenni. Ugye nem hiányzik senkinek, hogy a nyakára járjanak azért, mert nem működik amit eladott.
4, Mert ő már megfizette a tanulópénzt, leégetett sok-sok szabályzót, motort, mire megszerezte a tudást egy ilyen gép összeszereléséhez.
5, És mert ha kiszámoljuk, hogy mondjuk keres rajta az illető 10-20 ezrest, és neked mennyi idő lesz mindennek utánaolvasni, akkor kijön egy olyan órabér.... azt hiszem az indiai gyerekmunkásokat is jobban fizetik Mombassa külvárosában...
2, Aki építette, valószínűleg tudja, hogy hol a legolcsóbb az alkatrész, így a végén lehet, hogy olcsóbb a vétel, mintha te építenéd.
3, Mert ő már kitapasztalta, hogy milyen alkatrészeket érdemes megvenni. Ugye nem hiányzik senkinek, hogy a nyakára járjanak azért, mert nem működik amit eladott.
4, Mert ő már megfizette a tanulópénzt, leégetett sok-sok szabályzót, motort, mire megszerezte a tudást egy ilyen gép összeszereléséhez.
5, És mert ha kiszámoljuk, hogy mondjuk keres rajta az illető 10-20 ezrest, és neked mennyi idő lesz mindennek utánaolvasni, akkor kijön egy olyan órabér.... azt hiszem az indiai gyerekmunkásokat is jobban fizetik Mombassa külvárosában...
És akkor a másik kézben lévő érvek: miért is te rakd össze a saját géped?
1, Azért, mert pillanatok alatt fogod rommá törni és - hacsak nincs pénzed arra, hogy más szervizelje a géped, vagy újat vegyél azonnal- előbb-utóbb úgyis meg kell tanulnod, mi fán terem a lóhere.
Tehát induljunk az alapoktól, milyen összetevői vannak egy ilyen rendszernek? Mert ez bizony rendszer és a repüléshez nem elég egy kopter. Sokan esnek abba a hibába, hogy örvendenek egy 40-50e forintos hirdetés láttán és lelki szemeikkel már látják a maguk alatt elterülő tájat, pedig az igazság az, hogy mire mindent megvásárolunk, addig az ár minimum 3-4x ennyi lesz. Itt jegyezném meg csendben, hogy ez bizony nem egy olcsó hobbi, ahogyan ismereteim szerint egy hobbi sem az amennyiben jól akarod csinálni. Na de akkor a lényeg, hogy miből tevődik össze egy olyan rendszer, amivel majd repülni is tudunk:
Kopter
Ez jellemzően egy 250-300 méretű quadcopter, ritkábban egy kisebb tricopter vagy hexacopter. A későbbiekben kivesézzük minden részét, most csak a fő részeit említjük meg.
- váz vagy géptest (kinek milyen megnevezés tetszik)
- motorok- szabályzók- vezérlő- légcsavarok- kábelek, csatlakozók
Ez jellemzően egy 250-300 méretű quadcopter, ritkábban egy kisebb tricopter vagy hexacopter. A későbbiekben kivesézzük minden részét, most csak a fő részeit említjük meg.
- váz vagy géptest (kinek milyen megnevezés tetszik)
- motorok- szabályzók- vezérlő- légcsavarok- kábelek, csatlakozók
Irányítás
- általában 2.4 GHz adó
- egy, az adóhoz tartozó vevő
- általában 2.4 GHz adó
- egy, az adóhoz tartozó vevő
FPV
- videó-adó és vevő
- antennák
- kamera amit csak a repüléshez használunk
- megjelenítő eszköz
- videó-adó és vevő
- antennák
- kamera amit csak a repüléshez használunk
- megjelenítő eszköz
Áramellátás
- akkumulátorok
- akkutöltő
- akkumulátorok
- akkutöltő
Nagy vonalakban ennyi, a következő cikkünk a gépekről fog szólni.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése